Lite tillbaka blick

De är nu ett år sen första gången jag satt i en rättsal, jag va då 14 år och manipulerad av motparten.
Jag kommer inte ihåg så mycket från dom två rättegångarna som va då, men jag kommer ihåg att de va ett helvete att vara där o innan man kom dit o efteråt i väntan på domen, jag hade inte fattat då att jag hade blivit sexuellt utnyttjad och våldtagen, utan ett halv år efter.
Han som gjorde detta mot mej fick ett halv år eftersom han åkte in på sexuelltutnyttjande, de va i Juni -08 jag kom underfund med att jag hade blivit våldtagen.

I September -08 andra rättegången va fast de handlade om överträdande mot besöksförbudet, men han sköt upp de igenom att överklaga besöksförbudet som finns just nu. De blev 3 rättegångar tack vare honom, just de, en gång kom han inte ens.

Den 18 December -08 va den sista rättegången mot honom om besöksförbudet och domen fick vi i fredags, dagsböter i 100 dagar med summan 250 per dag.

Sjukt tycker jag, men jag tycker att jag själv va dum i huvudet som inte lyssnade på mina vänner hösten -07, skulle ha gjort de.  Ber om förlåtelse.
Jag ber även om förlåtelse för alla jag har sårat, speciellt min familj och pojkvän.

Men jag får nu leva med de och ångesten och såren som jag själv fick.
Jag tänkte mycket på de här förra året, men nu tänker jag få ur mej allt och leva mitt liv och göra allt för att de ska bli bra mellan mej och alla jag har sårat och göra min pojkvän lycklig.
 Även bli bättre i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0