Hjälpa andra..

Sitter i skolan just nu, lyssnar på Paramore som jag ska se om fem dagar.



Jag vill skriva något viktigt... Någon som folk kan ta åt sig, tänka på...


Jag vet att det är många som har varit med om hemska saker, att det inte är deras fel...

Jag har hjälp ca fem personer för att inte ta självmord, utan att se på det ljusa och har hjälpt dom till en bättre tillvaro. Även om dom försökte så gick det inget bra för dom.
Jag har inte kontakt med dom här personerna längre man fan vilken styrka dom har. Alla fem med olika öden men ändå så lika.
Jag vill hjälpa fler personer. Jag vill minska på självmorden i Sverige.. Men kan inte göra det..
Kanske en dag, en dag så kan jag nog gör det... Just nu kan jag bara säga hej till personer som ser nerstämda ut, le lite och sedan gå vidare eller prata med dom...


Jag har alltid varit sådan, jag ska hjälpa nästan alla, medans jag skjuter undan mej själv, mina problem, även om dom inte är så stora ibland, men jag älskar att hjälpa folk, ge råd, tips. Hjälpa dom att inse att dom är bra mäniskor, att dom är värda detta liv, precis som jag.


Men min älskade Daniel tycker inte om att jag hjälper ALLA... Han irriterar sig på det.. Han verkligen hatar det ibland. men så fort jag själv mår bättre så är det inte så farligt att jag hjälper andra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0