Våld + våran framtid=Sant? Falskt?

Jag vet inte vad jag ska skriva, jag vill bara skriva nånting, nånting som berör! Jag kan skriva texter som berör!



Jag förstår mej inte på röda korset och alla dom dära fonderna för alla fattiga barn i andra länder, barnen här i sverige som är utsatta för misshandel, incest, fattigdom osv, ska inte dom få hjälp?
Samhället blir allt mer våldsamt och filmerna och alla spel är det som formar barnen och ungdomarna till att göra sådana saker, även om det inte är meningen.
Barnen tappar bort gränsen mellan fantasi och verkligehet, så dom tror att allt är spel och att dom kan göra som i spelen.
Barnen i Sverige behöver verkligen hjälp med det här och det har vi inte råd med eftersom vi svenskar och andra so mbor här i sverige och andra länder skänker bort pengarna till andra länder, vrf inte bara se till att det finns jobb åt dom med istället för att dalta med dem?
Men hur ska jag kunna våga skaffa barn om ca 10 år om våldet och allt det där ökar? Hru ska kunna släppa ut mina barn på gården utan att vara rädd att nån ska komma och kidnappa dom eller göra illa dom eller det värsta av allt, döda dom? plåga dom till döds?
Hur ska jag våga släppa ut mina barn efter filmer som Saw? Det fins personer där ute som kommer göra som i filmerna! Dom belv inspererade och triggade av filmerna! Att man ens kan skriva något så brutalt!  Och sedan göra det till film dessutom!
Dom tänker inte så långt, bara dom tjänar stora pengar på det så får det vara hur sjukt som helts.
Jag fattar inte hur egoistiska personer kan vara, bara genom att skriva en såndan sak som Saw? Tänk på hur många liv ni kommer spilla i framtiden tack vare dom här filmerna! Tänk på alla föräldrar som kommer vara rädda att det ska hända just deras barn eller barnbarn!
Tänk på en förälders sorg efter att ett barn har försvunnit! Efter att ett liv som dom har gjort är borta. EN HEL DEL AV DOM KOMMER FÖRSVINNA EFTERSOM DET ÄR DERAS BARN!
Men just det ni tänker inte så långt, allt ni kan se är pengar! PENGAR ÄR VISST VIKTIGARE ÄN ANDRAS LIV!

Hur ska vi kunna leva med denna skräck jämt kittlande i nacken? i magen? Oron som kommer gå över i ångest eftersom vi inte kommer våga släppa ut våra barn..

Jag hoppas och ber för varenda unge i världen att dom ska bli bra personer och leva ett bra liv!
Jag hoppas och ber för våran framtid att dom ska få ett bra liv!
Jag hoppas och ber för varenda unge på denna planet.... för framtiden... för då tiden... för allt..


Vi ungdomar måste göra nåt åt det här medans vi är unga! Gå emot våldet! Gå emot allt som påverkar vårat samhälle dåligt! 

Men det är bara ord som många säger! Men jag vill verkligen göra nåt! Men jag kan inte göra nåt själv utom att skriva vad jag tycker om saken och hoppas att folk verkligen tar till sig! 



Jag har gjort allt jag kan genom det här! Jag hoppas att ni också kommer göra det!







Skulle NI släppa ut era framtida barn ? Skulle ni ens våga skaffa barn?

Kommentarer
Postat av: Emz

Fortsätter våldet och alla dessa filmer så vågar jag knappast skaffa barn. Det är så jävla irriterande då de gör filmer där ungdomar ska härma filmer där inget ens är på riktigt! Jag skulle inte ens våga skicka mina barn till nån skola där alla har olika stilar osv. Helst privatskola isf.

2009-09-04 @ 07:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0