Ungdomar det är dax att agera och sluta sitta och prata om allt!

Samhället kommer aldrig förändras till det bättre som inte våran generation förändras.
Vi kan inte sitta och prata om att samhället suger om vi inte gör något bättre, vi är framtiden, våra framtida barn, hur ska ni uppfostra dem?

Jag tycker att jag har fått en bra uppfostran från mina föräldrar, jag dömer inte folk, jag accepterar dem. Jag blir inte arg på folk utan anledning. OCH jag förlåter nästan alla för vad som helst.

Dagens ungdom är allt för "lösaktiga", har knappt inga regler, springer ute hela nätterna och kommer hem stup fulla och föräldrarna bryr sig inte.
När ungdomar blir anmälda, kanske bara till skolan eller till polisen så säger många föräldrar "Mitt barn är oskyldig" eller "Det är inte mitt fel".
Joo det är ditt fel, för du har inte några regeler, du lär inte ditt barn diciplin, sedan får skolan skit när de försöker lära eleverna regler och diciplin i tidig ålder.
Skadan är redan skedd, dagen ungdom saknar respekt för alla andra och att alla är olika, knappt inga accepterar vissa personer bara för att dem är av en "sort".
Tänk vad massa personer vi missar varje dag som kan vara hur jävla trevliga som helst! Bara för att man dömer!


Men det är just respekten de flesta ungdomar saknar, sedan sitter man och frågar hur det kan komma sig att andra ungdomar i ens egen ålder kan våldta, sexuellt utnyttja eller utföra sexuella trakaserier.
Det är sjukt.
Föräldrar måste inse att ens barn kan göra sådana saker, även om det var något som gick för långt, något som inte var planerat. Skoj bråk som slutar i misshandel till exempel? Jo dina barn kan göra det, det slår slint och de tänker inte.
Dina barn är inte små änglar så är det ju!



För att förändra samhället måste vi, ungdomar, ändra oss först, för vi påverkar mer än vad vuxna gör.
Börja acceptera olikheter, respektera alla stilar, sluta hata "stilgrupper"..

BÖRJA AGERA NU I STÄLLET FÖR ATT BARA PRATA OM DET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0