Tankar om födelsedag och dödsångest

Sitter på praktiken och ser hur många det faktiskt är som har fyllt år. Och det ger mig faktiskt lite ångest att jag själv snart blir 18. Jag vill inte bli äldre, kanske därför jag krampaktikt håller kvar i allt som inte är "vuxet".
Jag ska liksom köpa massa spel som jag spelade förr, när det var enkelt.
Men i alla fall. Jag hatar min födelsedag, enbart för att jag blir äldre, jag vill inte bli äldre, jag vill inte bli gammal, jag vill verkligen inte bli gammal och dö. Just det, det är det där med att dö som gör att jag hatar att fylla år, det är även därför som min födelsedag oftast präglas av ångest. Hade jag inte haft teaterföreställning på söndagen dagen efter så hade jag nog gått ut och drukit av just den anledningen. Men jag vet inte, jag måste någon dag acceptera att jag blir äldre och att hela livet består av förädringar, vilket jag inte heller tycker om.

Men i alla fall. Jag försöker att inte tänka på att jag blir 18, jag försöker att tänka på allt jag kommer kunna göra när jag blir 18, väldigt rörigt men ja det är så det är. Jag kommer kunna beställa spel som inte finns i affärer, det är något som jag faktiskt ser fram emot, och kanske köpa dem dära böckerna som jag så länge velat ha?

Aja nu ska jag väl jobba eller något. Skjuta undan ångesten och fokusera på nuet :)

Kommentarer
Postat av: Danne

När vi är gamla och gråa älskling så kommer vi inte bry oss om döden, för då kommer vi har varit med om så mycket <3 Nu tycker jag du ska sluta tänka på döden, tänk på din karriär, våran eller din framtid. Tänk så mycket roligt vi kommer ha i framtiden, du, jag och våra barn <3

Love you <3

2011-03-11 @ 21:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0