Åk.3

Har gått i trean nu i en månad. Det betyder studentkryssning, en massa utgifter så som mössa och en massa kläder.. och en massa stress och ångest över att få in alla uppgifter i tid, få godkänt, göra högskoleprovet få godkänt där med, välja högskola, stad, börja ställa sig i kö till lägenheter eller elevkorridor.

Måste ta en dag i taget, klara av skoldagen, plugga som fan och tagga till studenten, få en balans så att man inte går in i väggen. Planera ekonomin, datum, när man kan åka iväg, när man inte kan det, sätta upp ett pluggschema, ge sitt allt oavsett hur länge man behöver sitta uppe med en uppgift, ge sitt allt även om man bara sovit tre timmar. Försöka vara trevlig, samtidigt som man inte ska isolera sig på fritiden. Börja övningsköra.

Trean betyder en massa saker, sista året innan allvaret börjar, innan vuxetlivet börjar.
Men jag hoppas att trean innebär en massa oförglömliga minnen med fina klasskamrater. Jag ser fram emot detta året, även om jag redan vill gömma mig under täcket och hoppas på att uppgifterna gör sig själva. Men det ska bli ett bra år, det måste det bli!

Kommentarer
Postat av: Danne

Jag vet att det kommer bli ett jävligt stressigt år för dig och kommer göra av med mycket pengar, men jag vet ändå att du kommer fixa det här om du bara vill, jag vet det äslkling, jag tror på dig :)<3

2011-09-22 @ 22:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0