Längtan.

Måste ju erkänna det att idag så längtar jag till eget boende, till att veta att oavsett hur dålig eller bra dagen har varit så kommer jag alltid kunna komma hem och få somna i din famn, eller åtminstonde bredvid dig. 

Det är sådant jag längtar efter, att få starta mitt egna liv, eller ja ni förstår hur jag menar, jag vill få vara egen utan mamma och bror som hela tiden är runt en, att man slipper berätta exakt vart man ska och när man kommer hem och så vidare. 
Att man visa dagar bara kan få vara där helt själv medans finaste kanske har något annat att göra, att få ha vilka av sina vänner man vill över på en fika och masssssa prat, det är sådant jag längtar efter. 
Jag läntar även efter att få börja plugga igen, förskollelärare har jag sökt, men även grundskolelärare med inriktning fridtidshem, inte vet jag vilken av dem jag vill jobba med mest sen, det är något jag måste klura ut rätt snart ifall jag måste ändra i ansökningarna på antagningen det är ju ändå bara fem dagar kvar.
Jag längtar efter jobb och rutiner, allt som gör att jag faktskt fungerar som jag ska. 

Jag längtar efter den tryggheten man får när man känner att man klarar sig själv, ända nackdelen är väl att jag måste lära mig att laga mat, eller inte lära mig att laga maten utan att lära mig att tycka om att laga mat. 

 
 
Men mest av allt längtar jag nog att alltid oavsett vad avsluta dagen med min finaste! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0